Koppintunk, vagy mi a szösz?

Filozofáltam, mitől mi a micsoda. Ugye, ez a kérdés már mindenkiben felmerült. 🙂 Van egy fémpálcám, aminek hegyesek a végei, és derékszögben le vannak hajlítva, ez, az ácskapocs. Viszont ha közé hegesztek még fogakat, nyelet szerkesztek rá, akkor gereblye.

Nem bolondultam meg… teljesen. Azért vetődött ez fel bennem, mert jött egy emberke. Nézte az autókat, mondta: – Hű! – meg – Há! Ez tényleg szépen restaurált, de ez, másolat?  

Na, szóval akkor mi sokszor nem is lakatolunk, restaurálunk, hanem másolunk. Amikor lecseréljük a sárvédőket akkor az autó egy részét másolttá tettük. Őrület! Tiszta sci-fi. Egy nap majd rájövök, a karom titánból van, és szervomotorok mozgatják. (persze akkor nem fájnának ennyire az izületeim) Na, de tényleg! Akkor mi a restaurálás? Az, amit az Autókereskedőkben látunk? Festés, pucolás, és egy kis flekk valahova. Igaz, hogy a műszereket nem lehet látni a beszivárgott kosztól, na, de az legalább eredeti. Ezek után oda lehet állni a kamera elé, és lehet mondani: „ismét visszaadtunk valamit a jelennek a múltból”.

A másolást felvető illetőnek még megfelelt restaurálásnak az, amin látta az eredeti elem részletét, vagyis csak azt látta, hogy javítva van. Aminek a váza szinte teljesen újjáépült, utángyártott borítást kapott, az másolat lett. Nem baj, hogy a motor, futómű, és egyéb „szerves” részek jöttek az ősből, hiszen vannak más gyári autók is máshonnét származó hajtáslánccal, és mégis más a nevük, mert nem ugyanazt a ruhát hordják. A lényeg a héj, amire az embléma került, tehát ha nem eredeti a karosszéria, nem eredeti az autó.

Ez utóbbiban még igaza is lehetne, ha nem néznénk azt, hogy viszont vannak olyan gépjárművek is, aminek a kasznijaik, egyformák (majdnem) viszont a beléjük applikált más-más “eredeti” motor miatt hordanak másik emblémát.

Ezt most én is visszaolvastam vagy négyszer, így már majdnem értem.

Szóval a kérdés az, mennyi százaléknak kell maradni az eredeti elemből javítás után, hogy az még eredeti maradjon? Vagyis, ezt ki kell vetíteni az egész autóra. Ha egyharmada, akkor már nem eredeti? Ha két harmad?

Ebből mi lesz? Eredeti, vagy másolat?

 

Megosztom Facebookon! Megosztom iWiWen! Megosztom Twitteren! Megosztom Google Buzzon! Megosztom Google Readeren! Megosztom Tumblren!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .