Mi a hézag?

A hézag egy olyan tér, mely kézzel tapintható dolgok közt szokott előfordulni, ezért folyadékokban ritkán alakul ki.

Ettől a “felettébb tudományos” megfogalmazástól eltekintve a karosszériázás egyik olyan eleme, ami anyagtalan, de ennek ellenére az egyik legfontosabb figyelembe venni való. A szakemberek, meg akik értenek is hozzá, rögtön az elemek közti nyílások milyenségét tanulmányozzák használt autó vásárláskor. Ennek a vizslatásnak az ellenszere az az illető, aki egy rakás szemétből olyan járművet rak össze, amin szebbek a hézagok, mint egy új autón. Ezen munkafolyamatnál nem elég a lakatos alkotása. Szervesen közre kell működnie a fényezést, de főleg annak az előkészítését vállaló mester embernek is. Sokszor rá sem ismertem a tolómérővel kimért hézagú műremekre festés után, és ez nem pozitív kritika. Így utólag azt kell mondanom, hogy a munkáim közül utoljára egy Skoda tetszett, ami az én tulajdonomat képezte annak idején, és én is festettem. Ezen kívül volt még egy Skoda, de az 1000 MB típusnevet viselt. A múzeumok éjszakáján láttam, de szerencsére nem sötétben. A hihetetlen türkizkék színe mellett a fényezés, és az előkészítés minősége fogott meg. Szerintem a hézagokat tizedre mérték ki, és a felületi síkok olyan csodálatosan találkoztak, követték egymást, hogy a szakmáját szerető ember kevés szebbet képzelhet el magának, bár most ugye a nőkről nem beszélünk, és a sörös hűtőt is kihagyjuk az eszmecseréből.

Nyilván egyben volt gittelve, mert tökéletes munkát csak akkor lehet végezni. Ha külön csiszolgatják az ajtót, meg a hozzá tartozó sárvédőt, abból jó nem lehet. Persze mindezeknek az alapja a lakatolás, ami által elérhető az, hogy minél kevesebb töltőanyag kerüljön a lemezekre. Láttam már új elemekből épített autót, ahol a folyamatot kétkomponensű ajtóhézag állítással koronázták meg. Vagyis fel kellett ragasztani az éleket, mert nem mutattak valami nagy egységet.

És akkor itt van az, amiért ennyit magyaráztam:

002_20.JPGHányan bele estek abba a hibába, hogy a vásárolt javító elemek biztos tudatában azt gondolták, végre tökéletes lesz majd az autójuk. Az itt látható sárvédőjavító csak egy példa arra, hogy ezek az elemek csak emlékeztetnek az eredetire, és maximum is csak jó alapot szolgáltatnak egy jobb munkához, de sokszor még azt sem.

Megosztom Facebookon! Megosztom iWiWen! Megosztom Twitteren! Megosztom Google Buzzon! Megosztom Google Readeren! Megosztom Tumblren!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .