Nehéz szülés

Bár újra összeköttetés létesült a hátsó sárvédők vége közt, majd a motort körbeölelő borítás is elkészült, ez csak a jéghegy csöcse, és mint tudjuk, a lényeg lejjebb található.

Nehéz szülés volt ez, mint ahogy egy régi, ipari szövetkezetes kollégám mondta. Róla a múltkori megemlékezésemkor elfelejtkeztem, pedig maradandót alkotott. Folyamatosan ontotta magából a történeteket, de azok mindig arról szóltak, hogy hol, mit ivott, amitől rájött a has mars. „Mint a higany, úgy szaladt át rajtam” – mondta, de az emésztési problémáit másképpen is kifejezte. Ha hirtelen mehetnékje támadt, csak annyit közölt: – Megfordult a gyerek. Mikor már azt is elfelejtettük, hogy bejött dolgozni, megjelent. – Hát, ez faros szülés volt. – és ebben nem is hazudott.

Na, még egy kép a hátsóról:

Azért tegnap reggel sokkal karcsúbb volt.

Ja, majdnem kimaradt az oktató anyag. Sok helyre kelhet ilyesmi:

Szintkiemelt csavarhely. Kifúrtam a furatot majd aláékeltem az ellendarabot. Azon is van egy furat, így könnyű belőni a központot. Gumikalapács,

majd a kirajzolódott formára ráteszünk egy kicsivel nagyobb csődarabot, megütjük, és máris látható lenne a megfelelő profil, ha nem lenne vacak a kép.

Felakasztottam emelőkre a kasznit. Hátul csörlőre, elől hidraulikus motorkiemelő szerkezetre.

Sokan értetlenkedtek, miképpen tudom egyedül lakatolni a kocsikat. Hát tessék, itt a titok. Ez a módszer csak azoknak ajánlott, akik dolgozni akarnak. Volt egy pár méterre lakó szerelő. Ő állandóan nálam kilincselt, hogy fordítsuk erre, fordítsuk arra az autót. Rendes gyerek volt, mert utána mindig sörözni kellett vele, meg beszélgetni. Hiába mondtam neki, hogy mennék dolgozni, de ő mindig csak nyomta a sört, így egy idő után rájöttem, nem szabad egyet sem elfogadni, mert akkor nem szabadulok. Nálam meg csak így lógnak a dolgok, hol lent, hol fent. Így könnyűszerrel betudom szabni az alsó, padlólemezre felfekvő részeket is, mert felemelem: szabok. Le eresztem: illesztek. Azaz, a könnyűszer ma bukott. Egyetlen egy elemet nem bolygattam. Ez a leghátsó rögzítő fül. Utángyártott, kissé spórolósan kialakított elem. A komplett, fültartó lemez alul U profilban végződne, de a mesterek úgy gondolták, elég az L. Amikor le engedtem a kasznit, kiderült, hogy a bal oldala nem megy eléggé hátra. Miért? Hammer’ a kis fülecske nem volt méreten. Egy jó fél centivel volt szélesebbre hagyva a kelleténél. Gondolták, ha már kihagyták belőle a vastagságot növelő betétet, akkor már legalább szélesebb legyen. Megmutatták, hogy nem sajnálják az anyagot. Már csak az volt a baj, hogy a hátsó tartókonzol sarka, és a fülecske ütközött, mint a Negrós ember Marcsával… vagy Julcsával. (Mit tom’ én)

Jól láthatóan, még átalakítás után sincs középen a furat, de a sarok így már éppen elfér.

Kaszni megint illeszt. Nahát! A másik oldal meg lefelé nem megy. Ott is a fül a ludas, de nem ám az egész van lejjebb. Á. Az egyik fele. Fél centi ki belőle.

Visszakézből gyönyörű varratot tettem. Bár átégett szépen, azért én csak belefogom tenni az erősítést, úgy, ahogy a gyárban kitalálták. A Karmann karosszériája annyira gyenge, hogy ennél a résznél hézagolva lehet elcsalni az ajtóhézagot, még a merev tetejű változatnál is, úgyhogy nem árt, ha az erő vele van.

Holnap már végre ölök… ja, lemaradt az eleje: küszöbölök.

Megosztom Facebookon! Megosztom iWiWen! Megosztom Twitteren! Megosztom Google Buzzon! Megosztom Google Readeren! Megosztom Tumblren!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .