Két új sportmodellel bővül a Porsche Panamera család (videóval)

A Porsche két különösen sportos modellel bővíti a Panamera kínálatát. Négyliteres biturbó V8-as erőforrásából nyert 460 lóerős (338 kW) teljesítményével, különösen dinamikus futóműrendszerével (beleértve a háromkamrás légrugózást), egyedi formajegyeivel és felszereltségével a Panamera GTS és a Panamera GTS Sport Turismo kivételesen erős, nagyteljesítményű csomagot kínál.

Többek között a fekete külső elemeket kínáló Sport Design csomag és a belső tér Alcantara kárpitozása is az alapfelszereltség részét képezi. Továbbá a Porsche kibővítette a kényelmi és vezetési segédrendszerek kínálatát is a személyre szabható head-up display (HUD) személyében, amely a Panamera család többi modelljéhez is elérhetővé vált.

Érzelem és hatékonyság: V8-as motor 460 lóerővel és sport kipufogórendszerrel
Mindkét új Panamera GTS modell szívét egy négyliteres, V8-as turbómotor adja 460 lóerős (338 kW) csúcsteljesítménnyel, valamint 620 Nm maximális nyomatékkal, továbbá különösen érzelmes hangaláfestéssel és vezetési élménnyel, köszönhetően a széria sport kipufogórendszernek. A benzines részecskeszűrővel ellátott biturbó motor elődjénél 20 lóerővel (15 kW) és 100 newtonméterrel kínál többet, amely a Panamera GTS és Panamera GTS Sport Turismo modelleket 0-ról 100 km/h-ra 4,1 másodperc alatt gyorsítja fel a széria Sport Chrono csomagnak is köszönhetően. A két modell végsebessége 292 és 289 km/h. A megszakítás nélküli tapadásról és gyorsítóerőről a Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtás, valamint a nyolcfokozatú PDK duplakuplungos automata váltó gondoskodik. A kivételes teljesítményt kimagasló hatékonyság kíséri: a vegyes fogyasztás mindössze 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km) (további információk a lábjegyzetben), a CO2-kibocsátás pedig 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).

Teljesítmény és kényelem: sportfutómű háromkamrás légrugózással
A Panamera GTS modellek sportos oldalát még tovább erősítik a lenyűgözően dinamikus futóműrendszerek. A háromkamrás technológiával rendelkező légrugózás ugyancsak az alapfelszereltség része, amely flexibilis vezérlést és optimális rugózást biztosít. A két GTS modell sportosságát a 10 milliméteres ültetés is garantálja, miközben a Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív futóműrendszer még sportosabb kalibrációt kapott. Az eredmény? Lenyűgöző kanyarsebesség és kimagasló magabiztosság. A kivételes lassulásról nagyobb fékek (390 milliméteres tárcsákkal elöl, 365 milliméteres tárcsákkal hátul) gondoskodnak.

A különleges GTS megjelenés: Sport Design csomag fekete részletekkel
Elődjéhez hasonlítva az új Panamera GTS alapfelszereltsége több tekintetben is jóval gazdagabb. Az új, fekete első-hátsó lökhárító betéteket, valamint sötétített részleteket kínáló Sport Design csomag még dinamikusabb megjelenést biztosít. A GTS modellek szériában 20 colos Panamera Design kerekeket viselnek. A belső térben a fekete Alcantara, valamint az alumínium dominál. Az alapfelszereltség része a váltófülekkel ellátott, fűthető, többfunkciós sport kormánykerék, az Alcantara kárpitozás, valamint a digitális szolgáltatások széles kínálatát biztosító Connect Plus modul. Az opcionális GTS belső csomaggal a modellek belső tere még jobban személyre szabható például kárminvörös vagy kréta kontrasztszínnel ellátott fordulatszámmérővel, díszvarrással és GTS logókkal.

Újdonság a Panamera kínálatában: head-up display új konfigurációs lehetőségekkel
A GTS modellek a második generációs Panamera összes innovációját elérhetővé teszik. Ilyen például a digitális Porsche Advanced Cockpit, a különböző vezetési segédrendszerek, mint például az adaptív távolságtartó tempomattal rendelkező Porsche InnoDrive vagy az opcionális hátsókerék-kormányzás. A GTS modellekkel együtt ünnepli a premierjét a Panamera modellsorozat egyik új felszereltsége is, a szélvédőre vetített kijelző (HUD). A megoldás a vezető által személyre szabható tartalmat, vagyis a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti színes ábrázolással.



A hétköznapok versenyének hőse: a legelső Panamera GTS Sport Turismo

A GTS a Porschénál hagyomány, a hárombetűs rövidítés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja. Ezzel az elnevezéssel a Porsche első közúti sportautója, a 904 Carrera GTS még 1963-ban mutatkozott be, versenytechnológiát hozva a közutakra. Ezt a 924 és a 928 GTS modellek követték, amelyek az 1980-as és 90-es években vitték sikerre a koncepciót. 2007-ben a GTS elnevezés ismét feltámadt a Carrera GTS képében. Ezt a Panamera GTS első generációja követte 2011-ben, akkoriban még csak ötajtós szedán karosszériával. Most pedig az új Panamera GTS már Sports Turismo modellként is elérhető. Nagyobb csomagtérajtóval, alacsonyabb küszöbbel, nagyobb csomagtartóval és 4+1 üléses kialakítással. A 2017-ben bemutatkozott úttörő modell új GTS kiadása kimagasló praktikumot kínál a dolgos hétköznapokhoz, a családi élethez és a hétvégi sportoláshoz, miközben lenyűgöző menettulajdonságokat tud felmutatni.

Az új GTS modellek már rendelhetők. Németországban a Panamera GTS bruttó 138.493 eurótól elérhető, a Panamera GTS Sport Turismo indulóára pedig bruttó 141.349 euró.

Panamera GTS: vegyes üzemanyag-fogyasztás: 10,3 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 235 g/km.
Panamera GTS Sport Turismo: vegyes üzemanyag-fogyasztás: 10,6 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 242 g/km. A fogyasztási és CO2-kibocsátási értékek az új Világszerte Egységesített Személygépjármű Tesztciklus (WLTP) alapján kerültek meghatározásra. Az NEDC értékek meghatározása még folyamatban van. A fent megadott értékek nem összehasonlíthatók az eddig használt NEDC mérési ciklus alapján megadott értékekkel.

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..