Porsche 911 GT2 RS Clubsport 700 lóerővel

A versenyzés új mércéje – az új Porsche 911 GT2 RS Clubsport a Los Angeles-i Autószalonon ünnepli világpremierjét. Az utcai 911 GT2 RS* sportautó 700 lóerős versenykiadása 200 példányban készül majd, és klubsport versenyeken, valamint különböző motorsport találkozókon állhat rajthoz.

„Az elkövetkezendő években az ügyfeleink nem csak pályanapokon, de nemzetközi motorsport eseményeken is versenyezhetnek a GT2 RS Clubsporttal. Jelenleg különösen produktív tárgyalásban vagyunk a versenyszervező SRO-val,” mondta Dr Frank-Steffen Walliser, a Motorsport és GT autók részleg alelnöke.

A Waissach-ból érkező versenyautó technológiája a kilenc hete bemutatkozott 935-höz hasonlóan a nagyteljesítményű 911 GT2 RS sportautón alapul. Mindketten ugyanazon a hajtásláncon osztoznak: a modern 3,8 literes boxerhatos, turbófeltöltésű farmotor egy mereven beépített hétfokozatú Porsche duplakuplungos automata váltón (PDK) keresztül juttatja el a 700 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekhez. A 911 többi versenykiadásához hasonlóan a vezető a fokozatokat a kormánykerék mögé épített váltófülek segítségével kapcsolhatja. A motor hátsó tengely mögötti elhelyezkedése kivételes tapadást és fékteljesítményt tesz lehetővé. A hatdugattyús alumínium monoblokk verseny féknyergek elöl belső hűtésű, bordázott, 390 milliméteres tárcsákba harapva kivételes lassulásról gondoskodnak. Hátul négydugattyús nyergeket találunk 380 mm-es tárcsákkal.

Az utcai 911 GT2 RS-hez hasonlóan az 1390 kilogrammos Clubsport modell is fel van szerelve kipörgésgátló és ABS funkciót tartalmazó PSM menetstabilizálóval, amelyet a középkonzolon található kapcsolóval külön-külön lehet beállítani és kikapcsolni, az igények függvényében.

A szénszálas kormánykerék és a mögötte található színes kijelző a 2019-es Porsche 911 GT3 R modellből származik. A masszív bukókeret a verseny kagylóülésekkel és a hatpontos biztonsági övvel maximális biztonságot garantál. A légkondicionáló a belső tér optimális hűtését is lehetővé teszi.

Az új Porsche 911 GT2 RS Clubsport nettó 405.000 eurótól elérhető. Az ügyfelek egy exkluzív esemény keretében vehetik át autóikat 2019 májusától kezdődően.

A Porsche 911 GT2 RS Clubsport (991-es típus, 2. generáció) műszaki adatai

Alapkoncepció:
• Együléses, közel széria, közúti használatra nem engedélyezett versenyautó
• Alap: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Tömeg/méretek:
• Súly: kb. 1.390 kg
• Hosszúság: 4.743 mm
• Szélesség: 1.978 mm
• Teljes magasság: 1.359 mm
• Tengelytáv: 2.457 mm

Motor:
• Vízhűtésű, 6-hengeres, alumínium, biturbó, boxer farmotor és merev motortartó bakok; 3.800 cm3; 77,5 mm-es löket; 102 mm-es furat; kb. 700 lóerő (515 kW)
• Hengerenként négyszelepes technológia Vario-Cam Plus vezérműtengely-állítással és változtatható szelepemeléssel
• Elektronikus motorvezérlés (Continental SDI 9)
• DMSB-jóváhagyású 100-cellás fém katalizátor
• Hátsó kipufogódob központi dupla kipufogóvéggel
Váltómű:
• 7-fokozatú PDK váltó merev váltótartó bakokkal és rövid áttételekkel
• Kettős tömegű lendkerék
• Belső olajzás aktív olajhűtéssel
• Versenyzésre optimalizált korlátozott zárású differenciálmű

Karosszéria:
• Optimalizált súlyú karosszéria alumínium-acél kompozit kialakítással
• CFRP motorsport hátsó légterelő
• Nagyobb légbeömlők LED-es fényszórókkal, 4-pontos nappali menetfénnyel
• CFRP tető kivehető menekülőtetővel a FIA Art. 275a szerint
• Könnyű súlyú CFRP első fedél gyorskioldóval
• Levehető CFRP hátsó motorháztető gyorskioldóval
• 115 literes FT3 biztonsági üzemanyagtartály, tankolás az első fedélen keresztül
• Behegesztett bukókeret
• Recaro verseny kagylóülések hosszirányú állíthatósággal és béléssel 8862/2009-es FIA sztenderd szerint
• 6-pontos biztonsági öv
• Levegős emelő rendszer (három emelő)
• Tűzoltó rendszer elektromos kioldóval

Futómű:

Elöl: McPherson kialakítás; állítható magasság, dőlés és összetartás, optimalizált merevség nagyteljesítményű gátlókkal, központi kerékcsavaros kerékrögzítés, 3-utas lengéscsillapítók, megerősített kialakítás; elektromechanikus szervokormány változó áttétellel

Hátul: McPherson többlengőkaros kialakítás; állítható magasság, dőlés és összetartás, optimalizált merevség nagyteljesítményű gátlókkal, központi kerékcsavaros kerékrögzítés, 3-utas lengéscsillapítók, megerősített kialakítás; elektromechanikus szervokormány változó áttétellel

Fékek:

Fékrendszer:
• Két különálló fékkör az első és a hátsó tengely számára; állítható fékegyensúly

Első tengely:
• Hatdugattyús alumínium monoblokk verseny féknyergek visszaütésgátlóval; acél féktárcsák, belső hűtésű, 390 mm-es átmérővel, verseny fékbetétek, optimalizált fékhűtés

Hátsó tengely:
• Négydugattyús alumínium monoblokk verseny féknyergek visszaütésgátlóval; acél féktárcsák, belső hűtésű, 380 mm-es átmérővel, verseny fékbetétek, optimalizált fékhűtés

Elektromos rendszer:
• COSWORTH ICD műszercsoport integrált adatrögzítővel, vintage megjelenésű Sport Chrono órával és turbónyomás-mutatóval
• Kivehető Porsche kormánykerék váltófülekkel
• PSM (Porsche Stability Management) ABS, kipörgésgátló és menetstabilizáló funkcióval, vezérléssel (teljes kikapcsolhatósággal)
• Középkonzol az ABS, ESC és TC kapcsolójával és az előre beállított abroncsbeállítások közötti váltással
• Porsche Track Precision Race alkalmazás
• Beépített köridőmérő
• Könnyű lítium-ion (Li-Fe-Po-) akkumulátor, 60 Ah, szivárgásmentes, az utas oldali lábtérbe építve
• Elektromos vészkapcsoló az utastérben és a szélvédő bal külső felén
• Abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
• Légkondicionáló

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..