Március 25–29 között Essenben tartották volna a Techno Classica 2020 kiállítást. Ezen a rendezvényen mutatkozott volna be az a T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó, amely nemrégiben került a gyártó vintage-modell gyűjteményébe. A koronavírus járvány miatt azonban az eseményt egy későbbi időpontra halasztják.
A hannoveri székhelyű Volkswagen Haszonjárművek tulajdonképpen a jövendő ID.Buzz elődjét tája a látogatók elé. A kisbusz már 1978 áprilisában megkapta a berlini önkormányzat által kiadott forgalmi engedélyt, tehát ez a Bulli több, mint egy régi furgon. Egyike azon kevés klasszikus járműveknek, amelyeknek a CO2 kibocsátása nulla!

Mondhatnánk azt is: Vissza a jövőbe! Hiszen ez a Transporterrel 50 éves ugorhatunk az időben, egészen odáig, amikor a Wolfsburgban lefektették a jövő elektromos mobilitásának alapjait, s a Bulli és a Bogár fejlesztői megalkották az első elektromos hajtású Volkswagent.
Már akkor is az volt a cél, hogy alternatív energiaforrásokat vegyenek igénybe a jármű meghajtásához, és így kevésbé függjenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, valamint, hogy nulla kibocsátású járművekkel közlekedhessenek a városban.

Az első prototípus 1972-ben mutatkozott be a Hannoveri Vásáron. Ez egy pick-up formájú gépkocsi volt nyitott raktérrel. Röviddel később megkezdődött a VW elektromos kisteherautójának gyártása, amelyet nem csak pick-upként, hanem mikrobuszként és furgonként is kínáltak.