5 VW haszonjármű világújdonság

Öt világújdonsággal érkezik a Volkswagen Haszonjárművek a Hannoveri Haszonjármű IAA-ra, köztük a piacra nagy sikerrel bevezetett Volkswagen Amarok egy új változatával. A márka egyértelmű növekedési pályán halad: vásárlói kiszállításai 2010. augusztus végéig világszerte 18,1 százalékkal, összesen 269.800 könnyű haszonjárműre emelkedtek.

 

Öt világújdonsággal érkezik a Volkswagen Haszonjárművek a Hannoveri Haszonjármű IAA-ra, köztük a piacra nagy sikerrel bevezetett Volkswagen Amarok egy új változatával. A márka egyértelmű növekedési pályán halad: vásárlói kiszállításai 2010. augusztus végéig világszerte 18,1 százalékkal, összesen 269.800 könnyű haszonjárműre emelkedtek.

 

„A Volkswagen Haszonjárművek új termékeivel, piacaival és technikáival egyaránt nyereséges növekedési programjára összpontosít“ – hangsúlyozta a szeptember 21-i sajtókonferencián Dr. Wolfgang Schreiber, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának szóvivője.

Mint elhangzott, a Volkswagen Haszonjárművek az új T5, az Amarok és az ugyancsak új Caddy formájában egyedül az elmúlt 12 hónap során három új modellt mutatott be. E sorozatok tagjait egyaránt alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, illetve tovább fokozott biztonság és még magasabb színvonalú funkcionalitás és kényelem jellemzi – emelte ki Dr. Schreiber.

A folyó gazdasági év során a márka augusztus végéig világszerte 18,1 százalékkal, összesen 269.800 darabra növelte Caddy, T5, Crafter és Amarok, illetve a Brazíliában készülő Saveiro és T2 könnyű haszonjárművei eladásait (2009. január – augusztus: 228.400 darab).

A növekedés motorjául az új T5 szolgált, amely világszerte 91.300 kiszállításával (2009. január – augusztus: 75.800 darab) 20,5 százalékos emelkedést produkált. A Németországban 47,1, míg Nyugat-Európában 26,5 százalékos, egyaránt vezető piaci részesedései jól mutatják a megújuló T5-sorozat kiemelkedő sikerét. Mint Dr. Schreiber hangsúlyozta, az új T5 most még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztású motorokkal, még magasabb színvonalú biztonsággal és gazdagabb felszereltséggel hivatott újabb vásárlókat meghódítani.

A Caddy éppen zajló  modellváltása és az állami támogatások kifutása ellenére is stabil értékesítési mutatókkal rendelkezik. E modellből 2010 első nyolc hónapja során világszerte 83.780 darabot értékesítettek, ami mintegy hétszázalékos visszaesést képvisel az előző év azonos időszakához képest (2009. január – augusztus: 90.400 darab). Mint az igazgatótanács szóvivője kiemelte, bizonyos abban, hogy az új Caddy éppoly tartós sikerekre számíthat, mint az új T5. Az új Caddy sorozat tagjaira már szeptemberben is mintegy 20 százalékkal több megrendelés érkezett.

A Crafter világszerte elért 22.420 darabos értékesítési volumene 9,2 százalékos növekedést képvisel (2009. január – augusztus: 20.535 darab).

Az Amarok piaci bevezetése évében eddig nagyjából 8.000 példányban talált gazdára. Mint Dr. Schreiber beszámolt róla, az új pick up-ra világszerte már az idén is mintegy 40 ezer megrendelést regisztrálhattak.

Január és augusztus között a brazíliai gyártású könnyű haszonjárművek is növekvő forgalmat produkáltak. A Saveiro sorozat tagjait 94,2 százalékkal több, összesen 46.000 példányban szállították ki (2009. január – augusztus: 23.700 darab). A „brazil klasszikus“ T2 18.200 jármű kiszállításával szintén stabil értékesítési eredményt ért el (2009. január – augusztus: 17.800 darab).

A 2010-es év tekintetében Dr. Schreiber bizonyos abban, hogy a márka idén a könnyű haszonjárművek 2008-ban elért 447 ezer darabos értékesítési rekordját is túlszárnyalja.

A márka első  félévi pénzügyi eredményei 33,3 százalékkal 3,54 milliárd euróra történő emelkedésével, valamint 118 millió euró működési eredményével szintén széles körű piaci sikereit erősítik meg. Az eredmény ezúttal már teljes egészében saját erőből született, ellentétben a tavalyi évvel, amikor a brazil tehergépkocsi-részleg MAN számára történő értékesítése egyszeri tételként jelent meg benne.

„Összességében eddig elégedettek lehetünk a 2010-es évvel, sikerrel vészeltük át a haszonjármű-piacot érintő válságot“ – jelentette ki Dr. Schreiber.

A Volkswagen Haszonjárművek idei Hannoveri IAA alkalmából összeállított kiállítási programja alapvetően az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére, illetve a fokozott funkcionalitásra és biztonságra összpontosít. Minden sorozat választékában megjelenik a BlueMotion Technology változat, valamint az összes modell már szériakivitelben elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) készül – fejtette ki Dr. Schreiber.

A 2010. szeptember 23. és 31. között szervezett idei haszonjármű- IAA alkalmával a márka a 12-es csarnokban széles körű modellprogramja keretében öt világújdonsággal is megjelenik:

 

Az új Caddy –  A kompakt városi kisáruszállító szinte minden részletében fejlődött. A jellegzetes Volkswagen-design külső stíluselemei éppúgy megjelentek rajta, mint szériafelszereltségében az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP). A Caddy sorozat tagjait teljes egészében új felépítésű, gazdag felszereltségi programjaik, valamint az akár 21 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működő, hat új négyhengeres TDI- és TSI-motorjuk révén még tovább mérsékelt üzemeltetési költségeik avatják a világ egyik leginnovatívabb és legbiztonságosabb kompakt áruszállítójává. A Caddy BlueMotion Technology – amely 102 lóerős zárt áruszállító kivitelében átlagosan mindössze 4,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, s széndioxid-kibocsátása kilométerenként csupán 129 gramm – egyetlen tanknyi üzemanyaggal akár több mint 1.100 kilométer hatótávot is kínál.

Az Amarok SingleCab – Rövid fülkéjével és hosszú rakfelületével e modell testesíti meg a pick up-ok kategóriájának vérbeli „igáslovát“. A négyajtós duplafülkével készülő Amarok változatokhoz képest a SingleCab azonos járműhosszúság mellett 2,20 méteres platót kínál, amelyen keresztben akár két euro-paletta is elhelyezhető. Az Amarok SingleCab 2011 első felében érkezik a piacra. Az ugyancsak a standon megtekinthető, 90 kW-os TDI motorral szerelt Amarok BlueMotion Technology tanulmány pedig már azt mutatja, hogyan csökkenthető majd az Amarok eleve kategóriavezető, 100 kilométerenként átlagosan 7,4 literes üzemanyag-fogyasztása a közeljövőben immár 6,9 literre.

A Transporter BlueMotion Technology – Az azonos teljesítményű, aktuális szériamodellel összevetve, a Transporter BlueMotion Technology 0,5 literrel kevesebb gázolajat igényel 100 kilométerenként, 6,8 literes átlagfogyasztásával pedig új rekordot állít fel szegmensében. E minden idők legtakarékosabb Transportere várhatóan 2011 elejétől rendelhető.

A Multivan „Edition25“  – A jubileumi modell a Volkswagen Haszonjárművek „25 éve Multivan“ évfordulójára született. A Multivan Edition25 a jelenlegi Multivan Comfortline modell műszaki alapjaira épül, és selyem-mattfekete tetejéről, illetve ugyancsak fekete 18-colos könnyűfém keréktárcsáiról ismerhető fel. A jubileumi Transportert exkluzív szériafelszereltség és kiemelkedően kedvező ár-teljesítmény arány jellemzi.

A Transporter Rockton – E kemény terepes alkalmazásokra született Transporter a „25 éves az összkerékhajtás a Volkswagen Haszonjárműveknél“  jubileumára készült. Olyan vásárlók ideális autója, akik az igényeik szerint mindenkor sokoldalúan alakítható modellt keresnek, amely szükség esetén a keményebb bevetésektől sem riad vissza. Az összkerékhajtású Rockton vásárlói célcsoportját ennek megfelelően elsősorban az építési vállalkozások, hegyimentők, vagy éppen a vadászok jelentik. A 4MOTION állandó összkerékhajtás a hátsó tengelyen már szériafelszereltségben is differenciálzárral egészül ki. A futómű a 30 milliméterrel magasabbra emelt karosszériával, illetve megerősített rugózással és csillapítással segíti az öt személy és csomagjaik úttalan utakon is hatékony célba juttatását.

A Volkswagen Haszonjárművek középtávú stratégiai célkitűzése – mint Dr. Schreiber kiemelte – immár tíz százalékra emelni a márka világszintű  piaci részesedését a könnyű haszonjárművek és a pick up-ok kategóriájában.

Mint elhangzott, a márka Európában környezetkímélő, innovatív és biztonságos haszonjárműveivel következetesen és teljes mértékben ki kívánja aknázni piaci lehetőségeit.

Dél-Amerikában, ahol a Volkswagen könnyű haszonjárműveivel Brazíliában és Argentínában már eleve szilárd piaci pozíciókkal rendelkezik, most az Amarok, illetve nyomában további modellek – mint a T5, a Crafter vagy a Caddy – révén nyílhatnak meg új piacok. Egész Közép- és Dél-Amerikában új importőrök, márkakereskedő- és szervizpartnerek egész sora jelzi az új Amarok e nagyfontosságú vezető szerepének kiemelkedő sikerét.

A könnyű  haszonjárművek legnagyobb lehetőségeket rejtő piaca jelenleg Kína, ahol a könnyű teherautók juthatnak különösen jelentős szerephez, a Volkswagen Haszonjárművek és a teljes konszern számára komoly lehetőségeket is kihívást jelentve – fejtette ki Dr. Schreiber.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close