Az új Golf világpremierje Berlinben

A berlini Nemzeti Galériában tartották az új Golf világpremierjét. Új korszak veszi kezdetét a Volkswagen számára Golf modellje hetedik generációjával, első ízben született ugyanis Wolfsburgban autó az iránymutató modulrendszerű keresztirányú platform alapjain, immár ennek lehetőségeit is kihasználva a lehető legjobb Golf megalkotásában.

 

Az eredmény pedig egyértelmű: noha az új Golf még tágasabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, saját tömege kiviteltől függően akár 100 kilogrammal is elődjéé alatt alakulhat, s két új motorcsaládjával üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is akár 23 százalékkal mérséklődhet. Az innovatív könnyűszerkezetes építés alkalmazásával visszafogott saját tömeg az üzemanyag-fogyasztás jelentős csökkenésében mutatkozik meg.

{gallery}depoinfo/2012_09/g7{/gallery}

“Hat generáció Golf – 1974 és 2012 között. Ez a 38 éves folyamatos siker, és 29.130 millió példányban eladott világ bestseller, mely rendkívül nagy gazdasági tényező, garantálja a munkahelyek biztonságát és tükrözi a műszaki fejlődést, “mondta Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG elnöke .  “

 

Jó példa erre az egyik benzinmotoros modell: az új Golf 1.4 TSI erőteljes, 103 kW/140 LE teljesítményű, s a hengerlekapcsolás rendszerével működő erőforrása átlagosan 4,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 112 g/km). Az egyik dízel példáján: a TDI-aggregátok világába a 77 kW/105 LE teljesítményű változat kínál kedvező belépési lehetőséget, mégpedig 100 kilométerenként csupán 3,8 literes átlagfogyasztás, illetve kilométerenként 99 gramm széndioxid kibocsátása mellett. Műszakilag az új Golf olyan új technikáival tűnik ki, mint például proaktív utasvédelme, fáradtságérzékelő funkciója, városi vészfékezési funkcióval kiegészített „Front Assist” biztonsági rendszere, valamint már alapkivitelben kínált, s a személyi sérüléssel járó balesetek átlagosan mintegy negyedét megelőzni képes szekunder ütközésvédelme (Multikollisionsbremse; MKB). A mindeddig immár több mint 29 millió példányban készült Golf így legújabb generációjában is az alsó-középkategória fejlett technikáinak egyik fő hordozójává, s a világ egyik legkorszerűbb autójává léphet elő.

 

A saját tömeget akár 100 kilogrammal is mérsékelve megfordítani a múlt úgynevezett tömegspirál-folyamatát – mégpedig az autó alternatív anyagokkal való drágítása nélkül – valódi technikai mestermunkának számít az alsó-középkategóriában. Csupán egyetlen adat annak érzékeltetésére, mit is jelent napjaink autóiparában 100 kilogramm megtakarítása: az új alapmotorként szolgáló 1,2 literes benzines (TSI) erőforrás önmagában 112 kilogrammot nyom. A Volkswagen tehát – tíz százalék híján – csaknem egy teljes motor tömegét megspórolta, a Golf hetedik nemzedéke így nagyjából 1997-es negyedik generációja tömegadatait hozza vissza.

 

Egy évről-évre világszerte százezres nagyságrendben értékesített autó ilyen módon mindegyik földrészen, s hosszú távon is hatékonyan javíthatja a klímavédelem mérlegét. Becslések szerint az új Golf család tagjai – a teljes motorpalettára átlagosan 13,9 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátással számolva – egyedül Európában évente 119 ezer tonna széndioxid kibocsátását előzhetik meg.

Az ilyen jellegű és nagyságrendű előrelépések természetesen nem maguktól születnek, hanem előrelátó és hosszas előkészítés eredményei, mégpedig innovatív járműkoncepció, az alkalmazott anyagok optimális megválasztása és megmunkálása, valamint progresszív termelési módszerek formájában.

 

A fejlődés „demokratizálódása”

A minden egyes megtakarítható grammért folyó kitartó vadászat azonban semmiképpen sem eredményezheti azt, hogy az egyik területen elért fejlődés visszalépést jelentsen egy másikon. A Volkswagen pedig e tekintetben is egyértelműen bizonyítja, hogy a Golf minden eddiginél hatékonyabban szolgálja a fejlődés „demokratizálódásának” folyamatát, illetve az egészen a legapróbb részletekig terjedő tökéletesség erényét. Mindez térkínálatának jelentős bővülésén (még tágasabb hátsó lábtér és 30 literrel nagyobb csomagtér) éppoly jól érzékelhető, mint iránymutató, új biztonsági berendezésein, kifinomult ergonómiáján, illetve információs és szórakoztató rendszerei teljes egészében új fejlesztésű világán.

 

A Golf 4.255 milliméteres hosszúsága 56, míg 2.637 milliméteres tengelytávja 59 milliméterrel múlja felül elődje megfelelő méreteit. Mindemellett első tengelyvonala is 43 milliméterrel előbbre került, új méretei így együttesen még sportosabb arányokat, még hatékonyabb ütközésvédelmet és optimális térkihasználási koncepciót kölcsönöznek számára. Az új Golf 28 milliméterrel alacsonyabbá (1.452 mm) is vált, fejtere azonban továbbra is igen bőségesnek számít. Kívül aerodinamikai tulajdonságai élvezik mérsékelt magassága előnyeit, 0,03 négyzetméterrel kisebb a homlokfelülete, illetve tíz százalékkal alacsonyabb a légellenállása (cw x A), a Golf BlueMotion 0,27-es légellenállási együtthatójával (cw) egyértelműen kategóriája legjobbjai közé tartozik. Az új Golf szélessége 13 milliméterrel, 1.799 milliméterre nőtt, elöl nyolc, hátul hat milliméterrel szélesebb nyomtáv mellett. E további milliméterek eredményeképpen a Golf hetedik generációjának tagjai még stabilabb kiállással jelenhetnek meg az úton.

 

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .