Katarban bemutatkozott a 2009-es L1 tanulmány csaknem sorozatgyártásra kész utódja, a VW XL1, melyet már kifejezetten a mindennapi alkalmazhatóság jegyében alakítottak ki. A gyári adatok szerint 100 kilométerenként 0,9 l dízelt fogyasztó, 24 g/km CO2 kibocsátású miniautót a január 26-án kezdődött Quatar Motor Show mutatták be.
A képeken jól látszik, hogy a felfelé nyíló ajtók által rejtett ülések immár egymás mellett kaptak helyet, így kényelmesebbé téve az utazást, a ki-be szállást, és felteszem, a csomagoknak is több hely jut. Az autó mozgatásáról egy kéthengeres, 48 lóerős (35 kW-os) dízelmotor és egy 27 lóerős (20 kW-os) villanymotor kombinációjából álló plug-in hybrid egység gondoskodik. A visszatáplálással is töltődő lítium-ion aksikkal tisztán 35 km-t lehet megtenni, utána bekapcsol a dízelmotor. Prof. Dr. Martin Winterkorn – a VW AG. elnöke – elmondása szerint, ez a típus kulcsfontosságú szerepet játszik majd azon cél elérésében, hogy 2018-ra a VW márka az autóipar élvonalának legyen szinonimája.
{gallery}depoinfo/2011_01/xl1{/gallery}