Az „R” betűt a Porsche abc-ben a különleges sportautók számára tartják fenn: az angolban az R jelezhet responsive (érzékeny), vagy refined (kifinomult) szavakat is –, de leginkább azt, hogy Race, vagyis verseny! Az új Cayman R egyesíti mindezeket a tulajdonságokat, ráadásul minden kompromisszum nélkül.
Az „R” betűt a Porsche abc-ben a különleges sportautók számára tartják fenn: az angolban az R jelezhet responsive (érzékeny), vagy refined (kifinomult) szavakat is –, de leginkább azt, hogy Race, vagyis verseny! Az új Cayman R egyesíti mindezeket a tulajdonságokat, ráadásul minden kompromisszum nélkül.
Ötvenöt kilogrammal könnyebb és tíz lóerővel vehemensebb, mint a Cayman S. A Porsche új középmotoros kupéjának célja a látványos közúti manőverezés. Speciális sportfutóműve még pontosabb vezetési élményt nyújt mint a Cayman S. A Cayman R ma debütál a világ előtt a Los Angeles Auto Show-n.
Az új középmotoros kupé hajtásáról egy feltuningolt 3,4 literes, hathengeres, 330 lóerős (243 kW) motor gondoskodik. Alap kivitelben hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti az energiát a hátsó kerekek felé, ami az autót 0–100 km/h sebességig 5,0 másodperc alatt repíti. A hétfokozatú Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) segítségével a gyorsulás ideje 4,9 másodpercre csökken. A még kiemelkedőbb gyorsulási adatok eléréséhez a Cayman R opcionális Sport Chrono csomaggal is felszerelhető, így már csupán 4,7 másodperc kell a 100-as tempó eléréséig.
Az új középmotoros kupé végsebessége 282 km/h kézi sebességváltóval, vagy 280 km/h a PDK-val szerelt változatoknál. Az NEDC (tipikus európai kombinált használatot figyelembe vevő) üzemanyag-fogyasztás 9,7 l/100 km hat sebességes váltóval, a PDK-val szerelt kivitel esetén pedig csak 9,3 l/100.
{youtube}-vGEN-sLNpw{/youtube}