325,33 kilométer, azaz 201 mérföld óránként: még soha egyetlen ŠKODA sem száguldott sebesebben mint az Octavia vRS Bonneville Special. E minden idők leggyorsabb ŠKODA modellje 2011. augusztus 15-én, helyi idő szerint pontosan 13 óra 24 perckor állította fel e rekordot az amerikai egyesült államokbeli Bonneville sós síkságon, mégpedig a ŠKODA vRS modellek tízesztendős jubileuma alkalmából.
A több mint 500 lóerős verseny-Octavia e sebességrekordjával a legendás „Bonneville 200 MPH“ klub tagjai közé lépett. A Team ŠKODA Bonneville azonban egy további rekordot is célba vett: az Octavia vRS Bonneville Special 2,0 liter hengerűrtartalmú motorral szerelt első autóként érné el az óránként 216 mérföldes tempót.
A nagysebességű rekordkísérletre a Bonneville Speed Week (augusztus 13-20.) keretében került sor, amelyre – egy brit technikuscsapat és a REVO Technik tuningcég segítségével – átfogó próbapados tesztekkel készítették fel az autót. A motor teljesítményét speciális szoftver segítségével hangolták, a teszteken így fokozatosan növelhették a tempót. A rekordot végül a hatodik etap során állították fel, az elsőnél még „csupán“ 313 kilométer/órán (195,69 mph) állt meg a sebességmérő mutatója.
Robert Hazelwood, a ŠKODA UK igazgatója az eredménnyel abszolút elégedetten nyilatkozott: „Nagyon büszkék vagyunk az új rekordra, ami versenysport-tevékenységünk újabb mérföldköveként a ŠKODA Motorsport 2011-es jubileumi esztendejének kétségkívül egyik fénypontja. Az előkészületekbe fektetett több hónapos munkánk meghozta gyümölcsét, az egész csapat fantasztikusan teljesített.“
A ŠKODA Octavia vRS Bonneville Special
Az Octavia vRS Bonneville műszaki alapjául a sorozatgyártású Octavia RS szolgált. A versenyváltozat mindenben megfelel a Southern California Timing Association (SCTA) biztonsági előírásainak, s belső bukókeretet, fékezőernyőt és tűzoltó készüléket, ablakaira pedig védőrácsot kapott. Aerodinamikai tulajdonságai javítása illetve teljesítményének növelése szolgálatában fejlesztői számos egyedi átalakítást végeztek:
Az autó magasságát 80 milliméterrel mérsékelték, külön segédvázon speciális versenykivitelű töltőlevegő-hűtőt építettek be
A jármű hajtásáról széria négyhengeres, 2,0 literes belsőégésű benzinmotor gondoskodik, turbófeltöltője Garrett gyártmányú
A motor teljesítménye több mint 200 kPa töltőnyomás mellett az 500 lóerőt is meghaladja, tüzelőanyagként ólmozatlan benzin helyett magas oktánszámú verseny-üzemanyagot (víz és metanol keveréke) alkalmaznak