Porsche premier Los Angeles-ben: Az új 911 erősebb, gyorsabb és digitális

Szenzáció Los Angelesben: bemutatkozott a Porsche 911 nyolcadik generációja. Az új 911 a Los Angeles-i Autószalonon ünnepli világpremierjét, még magasabb szintre emelve a mércét az exkluzív sportosság tekintetében.

Félreismerhetetlen Porsche génjeivel, erőteljesebb megjelenésével és 10,9 colos érintőképernyővel felszerelt belső terével az új 911 időtlen klasszikus és modern műalkotás egyszerre. Intelligens vezérlési és futóműrendszerek, valamint innovatív asszisztensek egyesítik a klasszikus farmotoros sportautók mesterien kompromisszummentes dinamizmusát a digitális világ igényeivel.

A turbófeltöltésű boxerhatos motor új generációját még tovább fejlesztették, melynek köszönhetően az S modellek minden eddiginél erősebbek: 450 lóerősek. A továbbfejlesztett befecskendezés, valamint a turbófeltöltők és a hűtésrendszer új kialakítása még tovább fokozza az erőforrás hatékonyságát. Az új asszisztens rendszerek is kiemelkednek, például a Porsche Wet üzemmód, amely nedves úton még biztonságosabb vezetést biztosít, valamint a hőkamerás Night Vision Assist éjjellátó rendszer és a kapcsolódási lehetőségek teljes köre, amelyek már a raj-intelligenciát is kihasználják. Az 911 kínálatát három digitális szolgáltatás teszi igazán teljessé: a kivételes kirándulásokat elősegítő Porsche Road Trip alkalmazás, a Porsche 360+ személyi asszisztens és az internetes alapú Porsche Impact emisszió-kalkulátor az Ön egyéni széndioxid-lábnyomának semlegesítéséhez.

Carrera S modellek 450 lóerővel
Az új 911 Carrera S* és 911 Carrera 4S modellek turbófeltöltésű boxerhatos motorja immár 450 lóerőt (331 kW) teljesít. Ez az elődmodellekhez képest 30 lóerős (22 kW) gyarapodást jelent. Mindkét 911 modell négy másodpercen belül képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítani.

A hátsókerékhajtású Coupé számára a 0-100-as sprint 3,7, az összkerékhajtású 911 Carrera 4S számára csupán 3,6 másodperc. Ez mindkét modellt 0,4 szekundummal teszi gyorsabbá a közvetlen elődöknél. Ez az előny ráadásul további 2 tizedmásodperccel növekszik az opcionális Sport Chrono csomag rajtautomatikájának köszönhetően. A végsebesség immár 308 km/h (911 Carrera S) és 306 km/h az összkerékhajtású modell esetében. A 911 Carrera S vegyes üzemanyag-fogyasztása 8,9 l/100 km, míg a 911 Carrera 4S változaté 9,0 l/100 km.

Egyértelmű formanyelv, félreismerhetetlen identitás
A külső formaterv teljesen megújult annak érdekében, hogy kihangsúlyozza a vadonatúj 992-es modellsorozat teljesítménybeli előrelépését. A sokkal szélesebb kerékjáratokban elöl 20, hátul 21 colos kerekek kapnak helyet. A hátsó szélesség ezúttal minden modellváltozat esetében azonos, miközben elöl a karosszéria 45 mm-rel szélesebb. Az elektromosan kiemelkedő süllyesztett kilincsek alkalmazása még simábbá és folyékonyabbá teszi az oldalnézetet. Az új LED-es első fényszórók között a motorháztető jellegzetes törései a legelső 911 generációkat idézik fel. A farkialakítást mindegyik modellváltozatnál a jóval szélesebb, változó helyzetű hátsó légterelő és az elegáns fénycsík dominálja. A modell első és hátsó szekcióját leszámítva immár a teljes karosszéria alumíniumból készül.

A teljesen megújult belső teret a műszerfal egyértelmű egyenes vonalai határozzák meg, amelyhez az inspirációt a 70-es évek 911 modelljei jelentették. A Porsche-tipikus központi fordulatszámmérő mellett két vékony, keret nélküli kijelző látja el a vezetőt információval. A PCM központi kijelzője immár 10,9 colos, új elrendezésének köszönhetően pedig gyorsan és figyelemelterelés nélkül működtethető. Ez alatt található egy kompakt kapcsolópanel, amelynek öt gombja közvetlen hozzáférést biztosít a jármű legfontosabb funkcióihoz. Digitalizáció tekintetében az új 911 egyértelmű lépést tesz a jövő irányába átfogó kapcsolódási lehetőségeivel, új funkcióival és modern szolgáltatásaival. A széria PCM raj-intelligencián alapuló online navigációt és Porsche Connect Plus modult is tartalmaz.

Új asszisztens rendszerek növeli a biztonságot és a kényelmet
Világon elsőként a Porsche fejlesztett ki egy úgynevezett Wet üzemmódot. Az alapfelszereltségként járó funkcióval a jármű magától észleli az útburkolaton lévő nedvességet, és ennek megfelelően hangolja át vezérlő- és futóműrendszereit, valamint figyelmezteti a vezetőt, aki mindössze egy gombnyomással, vagy (Sport Chrono csomag esetén) a kormánykerék üzemmódválasztó gombjával biztonságosabb üzemmódra állíthatja át járművét. Az ugyancsak széria ráfutásra figyelmeztető rendszer észleli a más közlekedőkkel való ütközés kockázatát, szükség esetén pedig vészfékezést végez. A hőkamerás Night Vision Assist éjjellátó rendszer elsőként elérhető opcionálisan a 911-hez. Az adaptív tempomat opciója automatikus távolságtartást, stop-and-go funkciót, előzetes utasvédelmet és innovatív, autonóm Emergency Assist funkciót is tartalmaz.

A 911 Carrera S alapára bruttó 120.125 euró Németországban, a 911 Carrera 4S pedig bruttó 127.979 eurótól elérhető. Az új modellek már rendelhetőek.

Digitális alkalmazások: “Road Trip”, “360+” és “Impact”
A „Porsche Road Trip” alkalmazás a különleges kirándulások tervezéséhez, megrendezéséhez és végrehajtásához nyújt segítséget. Emellett exkluzív hoteleket, éttermeket, érdekes pontokat és kilátókat is ajánl.

A „Porsche 360+” célja, hogy az ügyfél még autójától távol is tökéletesen élvezhesse a Porsche élményt. A „Porsche 360+” szívét egy személyes asszisztens adja, amely 0-24 órában elérhető. Az asszisztens a hétköznapokat igyekszik könnyebbé tenni, valamint exkluzív élményeket tesz lehetővé.

A „Porsche Impact” egy emissziós kalkulátor. Kiszámolja azt a pénzügyi hozzájárulást, amelyet azért fizethetnek a Porsche ügyfelek, hogy felszabadítsák széndioxid lábnyomukat. Választhatnak különböző nemzetközileg jóváhagyott klímaprojektek támogatása közül. A világ minden táját érintő projektek a szél-, víz- és napenergiára, valamint az erdővédelemre koncentrálnak.

5K-s háttérkép:

911 Carrera S: vegyes üzemanyag-fogyasztás: 8,9 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 205 g/km;
911 Carrera 4S: vegyes üzemanyag-fogyasztás: 9,0 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 206 g/km;
A fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek az új WLTP mérési előírásoknak megfelelően elvégzett tesztekből származnak. Az NEDC értékek jelenleg még nem elérhetőek. Az itt szereplő értékek nem összehasonlíthatóak az NEDC alapján megadott fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel.

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..