A Škoda Auto világszerte 378.747 eladott járművével új értékesítési rekordot állított fel 2010. első féléve során, ami mintegy 15 százalékos bővülést képvisel az előző év azonos időszakához képest. Ebből 71.320 darab (+ 8,3 százalék) egyedül a június hónap során talált gazdára. „A Škoda újabb rekordszámokkal halad tovább növekedési pályáján, amely során a márka különösen a Kínában, valamint számos nyugat- illetve kelet-európai piacán tapasztalható keresletből profitálhat. Mindazonáltal egyes piacokon a meglehetősen nehéz 2009-es évet követően sem éppen kedvező a helyzet, így 2010 második fele is bőven rejt újabb kihívásokat. Összességében azonban egyértelműen jó úton haladunk“ – hangsúlyozta Reinhard Fleger, a Škoda Auto igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.
Igen jelentős részt képvisel a kedvező eredményekben a kínai piac, ahol 2010 júniusában 51 százalékkal több, 15.158 Škodát szállítottak ki a vásárlóknak, mint előző év azonos hónapja során. Az idén januártól júniusig terjedő időszakban a cseh gyártó összesen 84.135 autóját értékesítette itt, 82,3 százalékkal többet, mint az előző esztendő első felében.
A Škoda további piacai is jelentős fejlődést mutattak. A tengerentúli régiókban az első hat hónap alatt értékesített volumen közel 50 százalékkal, összesen mintegy 25 ezer járműre bővült. Növekedést könyvelhettek el Kelet-Európában is, ahol júniusban 48,2 százalékkal több, míg Oroszországban kétszer annyi Škoda talált gazdára, mint az előző év azonos hónapjában. Nyugat-Európában (Németország nélkül) szintén javult a márka mérlege, mégpedig 2009 első félévéhez mérten 34,5 százalékkal, ami összesen 117.283 darabot tesz ki. Jelentős növekedést ért el a Škoda Nagy-Britanniában (+ 61,2 százalék) és Spanyolországban (a Kanári-szigetekkel együtt; + 50 százalék) is.
A Škoda hazai piacán is pozitív mérleget vonhatott, ahol a júniusban eladott 5.743 autóval együtt az összesített eladások már 16,6 százalékkal múlják felül a 2009 megfelelő időszakáét.
A nagy múltú cseh márka Kínát követő második legjelentősebb exportpiaca továbbra is Németország, ahol júniusban 13.343 új Škodát helyeztek forgalomba. A Škoda összesítve 67.556 jármű értékesítésével 4,6 százalékkal növelte eladásait a legutóbbi „normál”, azaz a roncsprémium előtti 2008-as év megfelelő időszakához viszonyítva, továbbra is megőrizve a német piacvezető importmárkájának pozícióját.
A 2010. január és június közötti időszak során a Škoda világszerte legnépszerűbb modelljének az Octavia bizonyult, az előző évihez képest mintegy 20 százalékkal több, összesen 158.024 példány kiszállításával. Kiválóan alakultak az új Yeti kompakt SUV-modell (25.868 jármű), valamint a Superb eladásai is. A Škoda zászlóshajója a számos piacon újonnan megjelenő Superb Combi változattal együtt 150 százalékkal több, 47.830 példányban kelt el. Mindezeken túl az első félévben összesen 111.967 Fabia, 14.900 Roomster és 18.738 Octavia Tour modellt értékesítettek.