Négy esztendeje a 30 és 40 ezer euró közötti árkategória első négyajtós kupéjaként jelent meg a Volkswagen CC, s e résből hamarosan önálló piaci szegmens fejlődött ki. Napjainkig világszerte közel 270 ezer vásárló döntött a sportautók vonalvezetését idéző limuzin mellett, számos autós ugyanis kedveli a sportkocsik karakteres vonalvezetését, miközben a legalább négyszemélyes karosszériáról és a négy ajtóról sem kíván lemondani. A Volkswagen most műszakilag és optikailag egyaránt felfrissítette népszerű business-modelljét, mely februárban érkezik meg a hazai Volkswagen márkakereskedésekbe.
A továbbfejlesztett Volkswagen CC teljesen új orr- és farkialakítással teremt még egyénibb kapcsolatot a felső modellkategóriák között. Bővített szériafelszereltsége exkluzívabbá vált, és többek között új fejlesztésű „Bi-Xenon” fényszórókkal, statikus kanyarodófénnyel, illetve az ugyancsak új, LED-technikájú hátsó lámpákkal bővült. Szintén az alapfelszereltség része a fáradtságérzékelő funkció, az RCD 310 CD-rádió rendszer, a nemesacél küszöblécek, valamint a kiegészítő hosszirányú állíthatósággal készülő biztonsági fejtámlák (elöl).
{gallery}depoinfo/2011_11/201111cc{/gallery}
Mindezeken túl a Volkswagen CC felszereltségében új vezetői segédrendszerek is bemutatkoznak. Ezek körébe olyan fejlett opcionális technikák tartoznak, mint például a Volkswagen által első ízben kínált, a „Lane Assist” funkcióval kiegészített „Side Assist Plus”, amely a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre figyelmeztet, s aktív kormányzási beavatkozással segíti a vezetőt a baleset megelőzésében. További korszerű technika a Volkswagen CC új „Dynamic Light Assist” önműködő távfény-asszisztense, valamint a közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciója. A magas színvonalú kényelmet kívánságra masszázsfunkcióval és belső szellőztetéssel kialakított ülések szolgálhatják.
A Volkswagen CC hajtásáról innovatív, egyaránt közvetlen befecskendezésű benzines és dízel erőforrások gondoskodhatnak, a dízelek (TDI) mindegyike az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) illetve a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit is
tartalmazza, utóbbi a benzinmotorokban is megtalálható.
A TDI-aggregátok teljesítménye 103 kW/140 LE és 125 kW/170 LE, míg az európai Volkswagen CC modellek sportos benzines erőforrásai a 118 kW/160 LE, a 155 kW/210 LE és a 220 kW/300 LE lépcsőkben állnak rendelkezésre. Az Amerikai Egyesült Államokban a CC 147 kW/200 LE (TSI) és 206 kW/280 LE (FSI) teljesítményű benzines változatokban érkezik a piacra. Mindegyik motort magas fokú gazdaságosság jellemzi. Kiváló példája ennek a 140 lóerős TDI, amelynek tüzelőanyag-fogyasztása hatfokozatú manuális sebességváltóval átlagosan mindössze 4,7 liter 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 125 g/km).
Az új Volkswagen CC a Los Angeles-i Autószalonon (november 18-27.) tartja a nagyközönség előtti világpremierjét, piaci bevezetése pedig röviddel ezután veszi kezdetét: a Volkswagen 2012 februárjában először Németországban kínálja négyajtós kupéját, amely ezt követően fokozatosan egész Európában, illetve Amerikában, Oroszországban, Kínában (helyi változat 2013-tól) és
minden további, e kategória számára jelentős piacon megjelenik a márkakereskedőknél.