Új Volkswagen rekord 2010 első félévében

A Volkswagen Csoport az eredetileg tervezettnél több gépkocsit értékesített 2010 első félévében, hisz autóiból 3.58 (2009/1-6: 3,10) millió kelt el, amely mintegy 16 százalékos növekedésnek felel meg. Júniusban, 644,600 (609,900; +5.7 %) vásárló választotta a csoport valamelyik járművét.

 

A Volkswagen Csoport az eredetileg tervezettnél több gépkocsit értékesített 2010 első félévében, hisz autóiból 3.58 (2009/1-6: 3,10) millió kelt el, amely mintegy 16 százalékos növekedésnek felel meg. Júniusban, 644,600 (609,900; +5.7 %) vásárló választotta a csoport valamelyik járművét.

 

„Tökéletesen elégedettek vagyunk az idei első félév számadataival. Innovatív és környezetbarát modellpalettánkat jól fogadták a vásárlók. Az egész esztendőre vetítve is optimisták vagyunk a tekintetben, hogy mi uraljuk a piacot” – mondta Christian Klingler, az Igazgatóság értékesítésért felelős tagja, az első féléves teljesítmény értékelésekor. „Azonban az első féléves eredményeket nem lehet, nem szabad egy-az-egyben kivetíteni a egész évre, mert a gazdasági körülmények állandó mozgásban illetve változásban vannak” – figyelmeztetett Klingler.

A Volkswagen valósággal arat Kínában, hiszen a távol-keleti országban mintegy 45.7 százalékos növekedés ért el. A cég legnagyobb és legjelentősebb piacán az eredményt darabszámra fordítva azt jelenti, hogy 950,300 (652,200) jármű talált gazdára. A legjelentősebb növekedést a Volkswagen Lavida, az új Bora, az Audi Q5 and a Škoda Fabia érte el. Indiában a csoport, az előző év hasonló időszakához képest, több mint kétszer annyi, összesen 17,400 (8,200; +112.9 %) járművet adott el. Ázsia Csendes-óceáni országaiban a Volkswagen Csoport 45.2 százalékos növekedéstért el. A Csoport évről-évre, növeli eladásait az Egyesült Államokban. Ez, az idei esztendő első hat hónapjában 175,300 (135,800; +29.2 %) teljesítményt jelent, darabszámra, illetve százalékra vetítve.

Európában a Volkswagen 4.7 százalékos növekedést ért el, mivel összesen 1.74 (1.66) millió személygépkocsit és kis haszonjárművet adott el az öreg kontinensen, amelynek most is a nyugati fele járt az élen. Két markáns piac alakult ki. Spanyolországban csaknem megkétszereződtek az értékesítések az 51,100 (107,300; +40.8%) darabos eladással. Az Egyesült Királyság is hasonló százalékú, azaz 209,500 (158,800; +31.9%,) darabos eladást könyvelhettek el.  Németországban a prémium-szegmensben a várt ütemben folytatódott a csökkenés, ám a Volkswagen a -28.7 százalékos összeredményhez képest relatíve még így is jó teljesítményt mondhat magáénak, hiszen az elért 531,300 (632,000; -15.9 %) teljesítmény önmagáért beszél. 

A Volkswagen Személygépkocsi Divízió  világszerte, 16.2 százalékos emelkedéssel, 2.

26 (1.95) darabos eladást ért el 2010 első félévében. A Volkswagen a legnagyobb növekedést Ázsia Csendes-óceáni térségében ,,hozta” 40.6 százalékos emelkedéssel. A legnépszerűbb modelleknek a kínai piacra specifikált Polo és a Tiguan bizonyultak.

Az Audi a tárgyidőszakban világszerte 554,900 (465,800; +19.1%) teljesítménnyel új rekordot ért. Az értékesítések Európában az Egyesült Államokban és Kínában voltak a tervezettnél különösen jobbak. A legkiemelkedőbb sikert a dél-amerikai régió érte el, ahol az idén, június 30-ig, 79.5 százalékkal több gépkocsi talált gazdára, mint egy évvel korábban. A lekeresettebb modell az A4/A5/ cabriolet voltak.

A Škoda világszerte 378,700 (329,600; +14.9 %) teljesítményt produkált. Az eladások különösen Ázsia Csendes-óceáni térségében voltak jelenősek, ugyanis 78.9 százalékkal emelkedtek.

Június végéig, a SEAT világszerte 181,800 (173,400; +4.9 %) darab gépkocsit értékesített. A SEAT a saját hazájában, Spanyolorszgában érte el a legjobb eredményt, hiszen itt 56,900 (39,700; +43.2 %) teljesítménnyel büszkélkedhetnek.

*kivéve Scania, beleértve a Volkswagen Tehergépkocsi és Autóbusz üzletágat (2009 jan-feb.)

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .