Sebességet váltottak a Volkswagen elektromos autók gyártása terén: ma hivatalosan megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása. Az elektromos járművek (EV) új generációjának első autója – egy fehér ID.3 – Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess a Csoport vezérigazgatójának jelenlétében gurult le a szerelőszalagról.
A Volkswagen-csoport 2028-ra körülbelül 22 millió elektromos járművet tervez eladni világszerte, ezáltal segítve ezek áttörését. A hajdani Trabant gyár helyén épült zwickaui üzem kulcsszerepet játszik ebben a törekvésben: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. A tervek szerint Zwickau jövőre már mintegy 100 ezer elektromos autót fog gyártani. 2021-től évente akár 330 ezer elektromos hajtású jármű is elhagyhatja az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára lesz, egyben a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakulását vezeti majd.

– Az ID.3 jelentősen hozzájárul majd az e-mobilitás áttöréséhez. Ez több millió ember számára elérhetővé teszi a tiszta egyéni mobilitást, és ez fontos mérföldkő a cégünk számára. 2050-ig klíma-semlegessé kell válni – mondta Herbert Diess, a Csoport vezérigazgatója a zwickaui ünnepségen.
Az ID.3 karbon-semleges előállítása
Az ID.3 a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer platformon (MEB) alapul. Ez egy teljesen elektromos platform, amely teljes mértékben kihasználja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Következésképpen az ID.3 nagy hatótávolsággal, nagyon tágas belsővel és dinamikus vezethetőséggel rendelkezik. Az alapváltozat ára Németországban 30 ezer euró alatt van. Az ID.3 szinte egyidejűleg kerül bevezetésre Európa egész piacán 2020 nyarán. Több mint 35 ezer nemzetközi ügyfél már előleg befizetésével foglalt magának ID.3-at.
Az ID.3 új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: a termelés karbon-semleges, ami azt jelenti, hogy az autót karbon-semleges lábnyommal szállítják az ügyfelek részére. Az ID.3 esetében az energia igényes akkumulátorcella gyártására kizárólag zöld energiát használnak.
A teljes termelési folyamatból jelenleg elkerülhetetlen kibocsátások kiegyenlíthetők, többek között olyan beruházások révén, mint a „Katingan Mataya Forest Protection” éghajlati projekt az indonéz Borneo szigeten.
Mind a 8000 alkalmazott részt vesz a képzési programban
A Zwickau gyár szakaszos átalakításával a Volkswagen első alkalommal alakít át teljes mértékben az e-mobilitásra egy nagy autógyártó üzemet. Ebből a célból mintegy 1,2 milliárd eurót fektetnek be. A bővítési szakasz végén, 2021-től kezdődően, a csoport-márkák hat MEB modelljét gyártják majd Zwickauban. A képzési intézkedések mind a nyolcezer alkalmazottat felkészítik az elektromos autók előállítására, és a nagyfeszültségű technológiával történő munkára. Összességében a zwickaui csapat 2020 végéig mintegy 13 ezer képzési napot teljesít, így biztosítva a jövő munkahelyeit a zwickaui gyárban.
– Az ID.3 csúcstechnológiás autó egy csúcstechnikával működő gyárból. Körülbelül 1.700 robot, a vezető nélküli szállítási rendszerek és a teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau aktuális betekintést nyújt az elektromos járművek nagy volumenű gyártásába – nyilatkozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-Mobility-ért felelős igazgatósági tagja. – Azonban a siker kulcsát végső soron az emberek jelentik, akik az autókat gyártják: szászországi csapatunk végrehajtotta a kétéves átalakítási fázist, amely a gyártás mai elindításával csúcstechnikával és odaadó munkával zárult le. Ez kiemelkedő csapatteljesítmény volt!

Erős elektromos jármű klaszter a német autóiparban
Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt mintegy 100 ezer alkalmazott számára németországi gyáraiban. – Németországnak vezetnie kell ezt a változást, és a jártassá kell válnia az e-mobilitás értékeinek előállításában. Ezért gyártunk elektromos járműveket Németországban, és ezzel egyidejűleg döntöttünk az elektromos motorok, valamint az akkumulátor cellák és rendszerek fejlesztéséről és gyártásáról is. Az elkövetkező években egy erős EV-klaszter jön létre Németországban – mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.
A zwickaui gyáron kívül az ID.3 gyártásában a braunschweigi, kasseli, salzgitteri és wolfsburgi alkatrész gyárak is részt vesznek, ahol kulcsfontosságú elemeket – például elektromos motorokat vagy akkumulátor rendszereket – gyártanak. Az Emdenben és Hannoverben található üzemek várhatóan 2022-től kezdik meg az EV-k építését. Ezenkívül a csoport a Northvolttal is együttműködik, hogy egy nagy akkumulátorcella gyárat hozzanak létre Salzgitterben.