A Škoda Múzeum lenyűgöző kiállítása a cég kevéssé ismert fejezetébe nyújt bepillantást. A Cseh Nemzeti Múzeumtól kölcsönzött, 1926-os L&K Lorraine-Dietrich 450 lenyűgöző repülőgép-motor a Škoda központjában látható. A csodálatos W12 motorokat az 1920-as években gyártották Mladá Boleslavban.

A Laurin & Klement, és így a Škoda is, nemcsak a személy- és haszongépjárművek, a motorkerékpárok, a kerékpárok és kisgépek terén aratott sikereket gyártmányaival, de korszerű repülőgép-motorjaikra is nagy igényt tartottak belföldön és külföldön egyaránt.
A cég 1909-től az elsők között volt a világon, amely repülőgépmotorokat gyártott. A liszenszben készült, tizenkéthengeres L&K Lorraine-Dietrich 450 Mladá Boleslav légiközlekedési mérnökeinek egyik abszolút fénypontja. Technológiája és méretei rendkívül lenyűgözőek.
Akit érdekel a repüléstechnika, annak nem csak ezért érdemes ellátogatni a városba. Itt található még a Metoděj Vlach repülési múzeum és nem messze ”van Ferdinand Porsche szülőháza is Vratislavice nad Nisou-ban. A Škoda Múzeum különleges kombinált jegyet kínál, amellyel mindhárom helyszínre beléphetünk.
A 20. század első évtizedére Laurin & Klement szorosan követte a légi közlekedés fellendülését. A régió első lelkes pilótája volt Metoděj Vlach, aki egy módosított L&K gépkocsi-motorral repült fel. Kreálmánya azonban csak rövid időkre tudott felemelkedni, valós repüléstnek ez még nem volt nevezhető.
Azonban a feltörekvő Laurin & Klement fő tervezőmérnöke, Otto Hieronimus sikeresebb volt. 1909-ben kezdte fejleszteni az első kimondottan repülőgép-motornak szánt erőforrást az Osztrák-Magyar Monarchiában és teljesítménye történelmi mérföldkőnek tekinthető: 1910. április 15-én 17:00 órakor Hieronimus volt az első, aki a mai Cseh Köztársaság területén sikeresen győzte le a gravitációt, és a magasba emelkedett.
Bleriot típusú repülőgépét a Mladá Boleslavban kifejlesztett és gyártott L&K EL motor hajtotta. A prágai Chuchle-i versenypályán a repülésmérnök repülése 2 perc 26 másodpercig tartott, körülbelül 200 méteres távolságot lefedve.
Az L&K típusú EL motor alumínium motorblokkal és forgattyús házakkal és négy öntöttvas hengerrel épül fel. Ezek közül a motorok közül csak három készült, mivel a Laurin & Klement termelési kapacitását már számos hazai és külföldi megrendelés hasznosította a népszerű L&K márkájú és haszongépjárművek számára.
A korszak egyik legjobb repülőgép motorjának tartott L&K Lorraine-Dietrich 24,4 literes lökettérfogatát 12 W-elrendezésű henger adta ki, maximális teljesítménye 450 lóerő volt percenként 1850-es fordulatnál.