A második világháború után hatalmas innováció kezdődött az autóiparban. Ennek az újítási hullámnak az egyik különleges példája volt a háromkerekű Messerschmitt Kabinroller, amelyet a német repülőgépgyártó állított elő. A furcsa kis jármű most közel 60 év után visszatér, de ezúttal elektromos autó formájában.
Nem túl hosszú előtörténet
A második világháború után a Messerschmitt egy ideig nem gyárthatott repülőgépeket, ezért kapacitását más termékek fejlesztésével igyekezett fenntartani, így jutottak el a háromkerekű autó tervezéséig, ami tulajdonképpen egy háromkerekű kabinos törpeautó volt.

A Messerschmitt Kabinrollerje kissé göröngyös életutat tudhat maga mögött: 1953-ban kezdték gyártani, de három év múlva már tovább is adták a gyártási jogot az autó tervezőjének, Fend Filtzernek. Ahogy a német gazdaság egyre erősebbé vált, a kereslet is megcsappant a buborékautó iránt, így 1964-ben abbahagyták az összeszerelését. Most mégis újjászületik. A vidám kis autó elektromos változatban tér vissza.
Az új KR-E5000 modellt jelenleg a vállalat spanyolországi gyárában, Malagában gyártják. Az első példányokat várhatóan ebben a hónapban szállítják ki a német vásárlókhoz.
Az új kialakítás megtartotta a kétüléses tandem elrendezést, és ugyanolyan 10 colos kerekekkel szerelték fel, mint az egykori őst. A kis autó az eredeti Kabinroller arckifejezését is elég jól megőrizte.
Csak rövid távokra

A 195 kg-os háromkerekű elektromos autó aprócska, 5 kW-os (6,7 LE) villanymotorja miatt nem vádolható azzal, hogy túlmotorizálták, ám ahhoz elég erős, hogy a KR-E5000 Kabinrollert óránként 90 kilométeres maximális sebességre ösztönözze.
Az 1,4 kilowattórás akkumulátor sem éppen lenyűgöző, főleg, hogy ennél már némelyik elektromos kerékpárba is nagyobb akksit szerelnek. A vállalat optimista mérései szerint a hatótávolsága így is 80 km.
Akik meg szeretnék duplázni hatótávolságot, azoknak pótakkumulátor opciót is kínál a cég. Ez igen bölcs választás lehet, feltéve, ha valaki a Kabinroller maximális végsebességének kipróbálását fontolgatja.
Az 1955 és 1964 között gyártott KR 200 modell 2470 német márkába került. Több mint 60 év elteltével kicsit felmentek az árak… Most a KR-E5000 Kabinroller 12.950 euró, amit nyilván egy mai elektromos robogó árához érdemes hasonlítani.