Az üvegszál karosszériás Ascort egy sportkocsira vágyakozó fiatal házaspár álmaiból született, akik egy mutatós, kényelmes belterű és lendületes autót szerettek volna. Az általuk beszerezhető kocsik közül egy Okrasa-motoros Karmann Ghia állt legközelebb ehhez az eszményi sportautóhoz. Egy autó, mely elismerten elegáns és jó minőségű volt, noha nem túlzottan gyors.
Már nem tudni, kitől is vásárolták, hiszen annak idején az ilyen ritka kocsik magánimportként jutottak el Ausztráliába. Az Okrasa-tuning egyértelműen teljesítménynövelést jelent, de mint kiderült Mirek Craney és neje Anna számára nem eléggé megnövelt teljesítményt. Cégük, a Hemex egy annak idején újnak számító technológiával foglalkozott, nevezetesen az üvegszálerősítésű műanyagokkal. Logikus volt tehát, hogy az új anyagból könnyebb karosszériát kreáltak a már birtokukban lévő alvázra és futóműre. Anna ráadásul lakberendező volt, így a beltér anyagainak kiválasztása, a színek összehangolása „házon belül” oldódott meg, méghozzá igen stílusosan.
A tervezés során a cseh emigráns Mirek a Karmann Ghiából és az exkluzív svájci Beutlerből inspirálódott, a végterméken azonban jól felismerhető a Ferrari 410 Superamerica hatása is. Craney nem kedvelte a felcsavarozott elemeket, ezért a kiegészítő fényszórókat besüllyesztette a karosszériába. Anna a könyöklőben tárolható elsősegélycsomagot tervezett…
A teljes cikk a VW Depo 2016/március-áprilisi – 160-ik számában olvasható.
Keresd a kiemelt benzinkutakon, valamint az Inmedio és Relay újságárusoknál.