DKW 3=6 Monza

Az ötvenes évek egyik legdögösebb német járgánya, már-már olaszosan kerekedő formájával hívta fel magára a figyelmet. Nem is hinnénk, hogy ennek a csinos kis gépnek a legközelebbi, kelet-európai rokona a Wartburg volt: Íme a DKW 3=6 Monza!

http://www.autogaleria.hu –

Az Auto-Union a nagy gazdasági válság idején, 1932-ben az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkák egyesülésével született; így a magukban kevés fennmaradási eséllyel bíró cégek túlélték a depresszió éveit. A harmincas években a zwickaui részleg készítette a Ferdinand Porsche tervezte legendás farmotoros Ezüstszivarokat, amelyek orrukon a vállalatcsoport négykarikás emblémájával taroltak az európai Grand Prix -és hegyiversenyeken, kemény harcot vívva a Mercedes Ezüstnyilaival.

Amire a válság nem volt képes, megtette a második világháború; a haditermelésre átállt cégeket először porrá bombázták a szövetségesek, majd a harcok befejezte után a szászországi keleti megszállási zónába kerülő üzemeket a Vörös hadsereg segédletével ürítették ki, háborús jóvátétel címszóval. A zwickaui DKW „népi tulajdonba” került és IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) néven 1949/1950-ben indította meg a háború előtt bemutatott, ám szériagyártásba sosem került elsőkerék hajtású, háromhengeres, harminc lóerős, 910 köbcentis kétütemű motorral szerelt IFA/DKW F9 modell gyártását.

pg_0001

A teljes cikk a VW Depo 2016/január-februári – 159-ik számában olvasható.
Keresd a kiemelt benzinkutakon, valamint az Inmedio és Relay újságárusoknál.

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .