Két-hár-négy… és egy-két-hár… csa-csa-csa! Ja, nem is! Balra: 1-3-5, jobbra: 2-4-6… persze ez már nem tánclecke, hanem a VR6 hengereinek működési sorrendje. Ezeket a V-alakban elrendezett hengereket csodásan megkoreografálták! A gyárilag 174 lóerős, 2800 köbcentis motor olyan átütő erővel szedi a lábát, hogy hatása alól nincs menekvés.
Szunai Dániel, a tulajdonos, konkrétan két éves volt, amikor ez a VR6 készült! Hmm… Szalad az idő és ez meglátszik a Golf hármasokon is… Mára nagyon más dizájn jellemzi a Volkswagen flottát, és a méltán híres harmadik generáció (1992-ben elnyerte az év autója díját), immár nyugdíjba vonulhat, további kellemes éveket megélve mondjuk egy idősebb párnál… Vagy egy hobbistánál…
No, azt már nem! Nem kell és nem lehet ezeket temetni, főleg ha egy ilyen kuriózum merül fel a láthatáron! A Golf hármasok 1991-es megjelenésének évében (pontosabban novemberben) már kapható volt a VR6-os motorral szerelt változat is. Nevét a V-elrendezés és a reihe (soros) szavak kezdőbetűjéből alkották. A „V” mindkét szárában 3-3 henger dolgozik, de közös hengerfejjel. A motor hengerszöge mindössze 15 fok a szokásos hatvannal szemben.
A teljes cikk a VW Depo 2016/március-áprilisi – 160-ik számában olvasható.
Keresd a kiemelt benzinkutakon, valamint az Inmedio és Relay újságárusoknál.