www.boxergarazs.hu

A Porsche Taycan bedriftelte magát a Guinness Rekordok Könyvébe

A Porsche Taycan beírta nevét a Guinness Rekordok Könyvébe az elektromos autó által felállított leghosszabb drift kategóriájában. A világrekord helyszíne a Hockenheimringen található Porsche Experience Centre (PEC) volt. Dennis Retera Porsche instruktor 210 kört tett meg a 200 méter hosszú driftkörön anélkül, hogy az első kerekek egyszer is ugyanabba az irányba nézzenek, mint a kanyar íve: az 55 perces menet alatt a driftszakértő 42,171 kilométert tett meg.

A maratoni távval Retera felállította az elektromos autóval történő folyamatos driftelés új világrekordját. Az átlagsebesség 46 km/h volt. A rekorddöntést a Taycan Kínában már elérhető hátsókerékhajtású kivitelével végezték.

„A menetstabilizáló rendszer kikapcsolását követően nagyon könnyű keresztben autózni az elektromos Porschéval, különösen ezzel a modellváltozattal, amely kizárólag a hátsó kerekeit hajtja,” mondta Dennis Retera. „Ehhez mindig elegendő erő áll rendelkezésre. Az alacsony súlypont és a hosszú tengelytáv pedig gondoskodik a stabilitásról.

210 körön át kellett koncentrálni

A futómű és a kormányrendszer precíz kialakítása tökéletes kezelhetőséget biztosít a körülményektől függetlenül, így olyankor is, amikor éppen keresztben autózunk. A holland pilóta a Hockenheimringen található Porsche Experience Centre vezető instruktora, de korábban gokarttal és formula autóval is versenyzett, valamint hosszú távú versenyeken is részt vett.

„Azért nem volt egyszerű folyamatosan koncentrálni 210 körön át, mindezt pedig megnehezítette, hogy a driftpálya folyamatosan locsolt aszfaltja nem mindenhol tapadt ugyanúgy. Arra fókuszáltam, hogy a hosszú driftet a kormányzással tartsam fenn, ami hatékonyabb, mintha a gázpedált használnám és csökkenti a kipördülés kockázatát.”

Aprólékosan dokumentálták a drift történéseit

A rekordkísérlet Joanne Brent, a Guinness Rekordok Könyvének™ felügyelőjének hivatalos megfigyelése alatt zajlott a PEC folyamatosan öntözött pályáján. Brent az elmúlt öt év során már rengeteg Guinness Rekord™ létrejötténél felügyelt:

„Volt már jó pár drift rekordkísérletünk, de az elektromos autó használata számunkra is különlegességet jelent. A Porsche valóban úttörő munkát végzett ezen a területen,” mondta. A Guinness szakértő aprólékosan dokumentálta a történéseket különböző műszaki segédeszközök és további független szakértők segítségével: a teszt előtt egy helyi földmérő milliméteres pontossággal mérte fel a Porsche Experience Centre 80 méter átmérőjű területét, amely a rekorddöntés színhelyéül szolgált. A járműben elhelyezett GPS- és elfordulásérzékelők ugyancsak a dokumentálást segítették, épp úgy, mint a pálya ellenőrzőtornyára felszerelt kamera, amely rögzítette a rekordot.

Denise Ritzmann is független szakértőként volt jelen. A mérnök a DEKRA munkatársaként a rekordkísérlet előtt hitelesítette, hogy a résztvevő előszériás, hátsókerékhajtású Taycan a szériaállapotnak és az közúti előírásoknak megfelel. Ritzmann maga is jártas a drift műfajában: 2018-ban és 2019-ben ő volt az európai driftbajnok, így szakértő szemeivel ő is megfigyelhette, hogy a Taycan folyamatos driftben maradt mindvégig a rekordkísérlet során:

„Könnyen látható, ha a kerekek más irányba néznek, mint a kanyar íve. Ha ez a helyzet, akkor az autó driftel, Röviden ez a drift.” magyarázta. Brenttel együtt ő is számolta a rekordkísérlet során megtett köröket.
A Porsche Taycan számos más területen is rekordtartó: legyen szó 24-órás nagysebességű futamról 3425 kilométeren át Nardòban, kategóriája legjobb köridejéről (7:42) a Nürburgring-Nordschleifén vagy a Lahr repülőterén elvégzett 26 egymást követő állórajtos 200 km/h-s gyorsulásról – az első teljesen elektromos Porsche sportautó rekordstatisztikái felettébb lenyűgözőek.

A Porsche Experience Centre (PEC) a Hockenheimringen

A Hockenheimringen található PEC most ünnepelte első születésnapját: a 170.000 négyzetméteren elterülő vezetéstechnikai pálya 2019. október 13-án nyitotta meg kapuit a versenypálya szívében. A terület élményközpontnak, vezetéstechnikai pályának, hat vezetéstechnikai helyszínnek és egy tereppályának ad otthont.

A hockenheimringi PEC a lipcsei után a második németországi Porsche vezetéstechnikai központ. További PEC létesítmények találhatók Atlantában, Le Mans-ban, Los Angeles-ben, Sanghajban és Silverstone-ban. A nyolcadik és egyben legnagyobb PEC jelenleg épül az olaszországi Franciacortában. A nyitás tervezett időpontja 2021 közepe.

A Guinness Rekordok Könyve

A Guinness Rekordok Könyvének™ története 1951. november 10-én kezdődött, amikor Sir Hugh Beaver (1890–1967), az írországi Guinness sörfőzde vezetője vadászni ment. Ott ugyanis a heves beszélgetésbe bonyolódó vadászok nem találtak semmilyen írásos forrást arra vonatkozóan, hogy melyik európai madár a leggyorsabb.

Ez az élmény adta Sir Hugh-nak az ötletet egy olyan reklámkampányhoz, amely számos helyi pubban biztosított beszédtémát. A Guinness Superlatives alapítása 1954. november 30-án történt, a Guinness Rekordok Könyvének™ első kiadása pedig 1955-ben látott napvilágot.
Az adatbázis jelenleg több mint 53.000 rekordot tartalmaz. Minden évben körülbelül 8.000 új rekord érkezik a világ minden tájáról. A Guinness Rekordok Könyve™ jelenleg több mint 100 országban több mint 40 nyelven elérhető. Összesen eddig 143 millió példányt értékesítettek belőle.

A Porsche Taycan

Az első teljesen elektromos sportautóval a Porsche új korszakba lépett 2019-ben, és azóta is folyamatosan bővíti termékkínálatát az elektromos mobilitás területén. A Taycan négyajtós sportlimuzinként a tipikus Porsche menetteljesítmények, a kapcsolódás és a hétköznapi használhatósághoz társuló fenntarthatóság egyedi csomagját kínálja. A modern gyártástechnikai eljárások és a Taycan minősége új mércét állított fel a fenntarthatóság és a digitalizáció tekintetében.
További információ, film- és képanyag a Porsche Newsroom-ban elérhető: newsroom.porsche.com.

A fogyasztási és CO2-kibocsátási értékek az új Világszerte Egységesített Személygépjármű Tesztciklus (WLTP) alapján kerültek meghatározásra. Az NEDC értékek meghatározása még folyamatban van. A fent megadott értékek nem összehasonlíthatók az eddig használt NEDC mérési ciklus alapján megadott értékekkel.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close