Vannak, akik a teljesítmény növelés érdekében – megfelelő technikai háttér és kellő ismeretek birtokában – a meglévő erőforrásból hozzák ki a lehetséges maximumot. Az izmosítás egyszerűbb, kevésbé rögös útja, ha egy nagyobb aggregátot helyezünk a gépháztető alá. Most a különböző 16V motorok egyes platformba való beszereléséhez adunk tippeket.
Vannak, akik a teljesítmény növelés érdekében – megfelelő technikai háttér és kellő ismeretek birtokában – a meglévő erőforrásból hozzák ki a lehetséges maximumot. Ez a művelet sokszor rengeteg időt és természetesen pénzt is felemészt. Az izmosítás egyszerűbb, kevésbé rögös útja, ha egy nagyobb aggregátot helyezünk a gépháztető alá. Most a különböző 16V motorok egyes platformba való beszereléséhez adunk tippeket.
Természetesen ez utóbbit is zsebbenyúlós lehet: motor beszerzése, engedélyeztetés, papírmunkák, futómű, fékek megerősítése stb. E megoldás kétségtelen előnye azonban, hogy autónk „szinte gyári” marad, a motort nem kell megbontani, a gyárilag méretezett alkatrészekkel, teljesítménnyel dolgozik. Így kisebb a meghibásodási kockázat. Bármelyik megoldást is választjuk azonban, nagyon fontos: az átalakításokat legjobb szakműhelyekre bízni, ahol kellő szakismerettel, szerszámozottsággal rendelkeznek, valamint garantálják a minőséget, így a közlekedésben való biztonságos részvételt!!
Mielőtt az építéshez hozzáfognánk, legfontosabb az esetleges karosszériahibák, korróziók kijavítása. Meg kell erősíteni az autót a nagyobb teljesítményű motor befogadásához, különös tekintettel a futómű és a karosszéria csatlakozási pontjaira, valamint a kerékjáratokra.
Elöl ajánlott a toronymerevítők használata, alul és felül egyaránt! A hátsó tornyokat szintén ki kell támasztani!Alakítsunk ki megfelelő helyet az új légszűrőház számára.
Ami az üzemanyagellátást illeti, módosítás nélkül lehet használni a Golf I GTI, és a Scirocco 16V benzinpumpát. Az üzemanyagszállítás ezeknél az autóknál a bal oldalon történik. A Golf II, Corrado, Passat motorok azonban a jobb oldalon fogadják az üzemanyagot! Gondoskodni kell a megfelelő hűtésről is. Erre a célra alkalmas a Golf I GTI, a Golf II 16V, a Scirocco 16V, vagy a Polo 3 vízhűtője. Ki kell alakítani a megfelelő rögzítési helyeket az új hűtő számára.
Karosszériamódosítás nélkül felhasználhatjuk a Scirocco 16V leömlőjét, az összes többinél már módosításokat kell végrehajtani. Minden motornál a hozzávaló katalizátort használjuk! Kivétel ezalól a KR motorkód, ahol gyárilag sincs katalizátor. Ha a komplett Scirocco 16V kipufogórendszer alkalmazása mellett döntünk, figyelembe kell venni, hogy a felfogatási pontok nem passzolnak az eredeti Golf I-ével. Továbbá az utolsó dob túl nagy, helyette a Golf II 16V-ét illeszthetjük fel. Ekkor azonban módosítani kell a csőbekötést, valamint a mellső felfogatás is feltétlenül szükséges. Ezzel a rendszer nagyon mély, öblös tónusú lesz, de mégsem túl hangos…
VW depo 2005/4